5 CECH DOBREGO SALONU OPTYCZNEGO
Salon optyczny to nie tylko sklep z oprawkami do okularów. Jest to miejsce, w którym można otrzymać wiele cennych rad na temat codziennego funkcjonowania z wadą wzroku oraz noszenia okularów i soczewek kontaktowych. Salon optyczny szybko i skutecznie naprawi oprawki oraz dopasuje je do twarzy.
Czym charakteryzuje się profesjonalny optyk?
Jak wybrać dobry salon optyczny?
W procesie doboru okularów, bardzo ważny jest bezpośredni kontakt z optykiem, który dobierze oprawki oraz soczewki okularowe, biorąc pod uwagę wadę wzroku klienta, jego preferencje oraz styl życia. Dlatego najlepiej korzystać z usług stacjonarnych salonów, w których okulary zostaną idealnie dobrane w każdym aspekcie. Specjalista prawidłowo zmierzy rozstaw oczu, dopasuje oprawki (noski, zauszniki) do ewentualnej asymetrii twarzy.
Cechy profesjonalnego salonu optycznego:
- powinien oferować duży wybór soczewek okularowych, kontaktowych oraz oprawek od renomowanych producentów. Pozwala to na dobranie okularów (lub soczewek), które będą zapewniały odpowiednią korekcję oraz wygodę noszenia na co dzień,
- jest połączony z gabinetem okulisty lub optometrysty – to rozwiązanie wygodne dla pacjentów, ponieważ usprawnia proces doboru soczewek okularowych i oprawek,
- w dobrym zakładzie optycznym udziela się wyczerpujących informacji na temat czyszczenia okularów, przechowywania ich oraz sytuacji, w których trzeba w salonie skorygować ułożenie oprawek (np. uciskający nosek). Taka porcja wiedzy jest szczególnie przydatna dla osób, które kupują swoje pierwsze okulary. Salon optyczny powinien być w związku z tym zaopatrzony w akcesoria do okularów, takie jak płyny i chusteczki do czyszczenia, futerały itp.,
- można w nim otrzymać poradę w kwestii doboru okularów przeciwsłonecznych, a także zamówić okulary korekcyjne przeciwsłoneczne (zarówno przeznaczone do codziennego użytkowania, jak i specjalne np. do uprawiania sportu czy prowadzenia samochodu),
- optyk przeprowadza dokładny wywiad, a przy doborze oprawek i soczewek okularowych bierze pod uwagę preferencje klienta. Jest to ważne również w kontakcie z dziećmi oraz nastolatkami, które często podchodzą z niechęcią do konieczności noszenia okularów.